3 Paragrafen

3.4 Bedrijfsvoering

Modernisering raadhuis

De voortdurende coronamaatregelen en het voornamelijk thuiswerken heeft nieuw licht geworpen op de modernisering van het raadhuis.

De verwachting is dat post-corona, medewerkers structureel 1/3 van hun werktijd thuis blijven werken en 2/3 van hun tijd op kantoor. De behoefte aan standaard werkplekken neemt af van 0,9 naar gemiddeld 0,65 (flexfactor), hierdoor ontstaat meer ruimte voor ontmoeten en overleggen als onderdeel van het nieuwe werken dat beter voorziet in de behoefte in combinatie met het thuiswerken.

In de eerste helft van 2020 is de verbouwing en herinrichting van de 3e verdieping in twee fasen gerealiseerd. De eerste oplevering vond vóór corona plaats, de tweede oplevering tijdens de coronapandemie. Nieuwe inzichten als gevolg van de pandemie (thuiswerken, video-vergaderen) zijn meegenomen in de aanpassing van het ontwerp voor de 2e etage. Zo zijn er individuele videobelplekken gerealiseerd en camerafaciliteiten in de vergaderkamers aangebracht.

In de tweede helft van 2020 is het eerste deel van de 2e etage opgeleverd en begin 2021 zal de gehele verdieping in gebruik genomen worden volgens het nieuwe concept van werken. Daarna start de verbouwing van de begane grond met als afsluitende fase de verbouwing van de 1e verdieping die naar verwachting eind 2021 gereed zal zijn. 

Deze pagina is gebouwd op 06/29/2021 13:59:39 met de export van 06/29/2021 13:51:28