3 Paragrafen

3.4 Bedrijfsvoering

Inkoop en aanbesteding

Ondanks de pandemie die in 2020 op ons afkwam is de realisatie van het inkoopjaarplan, met inachtneming van de Europese aanbestedingsrichtlijnen en de regels van de Aanbestedingswet 2012, in grote lijnen volbracht. Mede op advies van de VNG en PianOo (inkoopdesk van het Rijk) is vanuit de gemeente bij aanbestedingen ruimhartig omgegaan met termijnen die opgelegd worden aan leveranciers. Hierdoor zijn veel aanbestedingen gerealiseerd, zoals bijvoorbeeld de inkoop van Hardware ICT, Bedrijfsvoertuigen, Liftonderhoud en Payroll diensten.
Op het gebied van inhuur van personeel is in een enkel geval niet opnieuw aanbesteed, maar is op basis van het gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid en in afstemming met de portefeuillehouder ervoor gekozen om de inhuur te continueren om zo de continuïteit van de organisatie te waarborgen. Dit heeft niet geleid tot inkooponrechtmatigheid.
Verder zijn een aantal aanbestedingen vanwege de coronacrisis later van start gegaan dan gepland. Het aanbestedingstraject Wmo-begeleiding is op basis van de huidige marktsituatie verschoven naar 2021. Zowel de voortgang van aanbestedingen als specifieke marktsituaties worden continu gemonitord én er wordt volop ingezet op het afbouwen van inkooponrechtmatigheid en het voorkomen van nieuwe onrechtmatigheid.

Deze pagina is gebouwd op 06/29/2021 13:59:39 met de export van 06/29/2021 13:51:28